
Vaak gestelde vragen
Lorem Ipsum is placeholder text commonly used in the graphic, print, and publishing industries for previewing layouts and visual mockups.
Lorem Ipsum
Lorem Ipsum is placeholder text commonly used in the graphic, print, and publishing industries for previewing layouts and visual mockups.
Lorem Ipsum
Lorem Ipsum is placeholder text commonly used in the graphic, print, and publishing industries for previewing layouts and visual mockups.
Lorem Ipsum
Lorem Ipsum is placeholder text commonly used in the graphic, print, and publishing industries for previewing layouts and visual mockups.
In welk formaat ontvang ik een aangekocht document?
Ben ik verplicht alle vragen in de vragenlijst te beantwoorden?
Nee, u bent zelf de baas over uw document en u beantwoordt de vragen naar eigen goeddunken. Als u over te weinig informatie beschikt of wanneer bepaalde vragen u niet duidelijk zijn, kunt u aan het einde en bij aanschaf van het document altijd een beroep doen op een advocaat voor een persoonlijker advies. Vergeet niet dat u, terwijl u de vragen beantwoordt, de mogelijkheid hebt om te « Bewaren voor later », wat inhoudt dat de antwoorden op de vragen worden opgeslagen in uw profiel en dat u het beantwoorden van de vragen op elk moment kunt hervatten. Na aankoop van het document is deze in bewerkbaar formaat te openen (Word-formaat) en kunt u zo elke wijziging aanbrengen die u wenst.
Het contract of het document waarnaar ik op zoek ben is niet beschikbaar op jullie website. Kan ik dit bestellen?
We hebben geen formele procedure om documenten te bestellen, maar indien we dezelfde vraag reeds meermaals hebben ontvangen of indien uw aanvraag ook voor andere ondernemers pertinent is, kunnen we ervoor zorgen dat het document snel beschikbaar wordt op onze website. Aarzel dus niet om hieromtrent contact op te nemen met ons via ons contactformulier of via contact@lawbox.be.
Is er een inhoudelijk verschil tussen de documenten die in verschillende talen beschikbaar zijn?
Neen, de verschillende taalversies komen inhoudelijk overeen. Het zijn geen letterlijke vertalingen, maar inhoudelijk bieden ze dezelfde bescherming en voorzien ze dezelfde situaties.
Ik heb een fout ontdekt in een document. Hoe kan ik dit melden?
Onze documenten worden onderworpen aan een strenge kwaliteitscontrole alvorens beschikbaar te worden gemaakt. Ze worden door advocaten opgesteld, gevalideerd en nagelezen. Indien u alsnog een fout heeft ontdekt, kan u dit melden door contact op te nemen met ons via ons contactformulier of via contact@lawbox.be.
Kan ik mijn aankoop tot slechts één document beperken in plaats van een maandelijks abonnement te nemen?
Ja. De "eenmalige aankoop" is de meest eenvoudige aankoopformule.
Hoe kan ik mijn maandelijks abonnement beëindigen?
In uw profiel worden de begin- en einddatum van je abonnement weergegeven. Een muisklik volstaat om het te beëindigen.
Op hoeveel adviezen van een advocaat heb ik recht in het kader van een maandelijks abonnement?
Bij de prijs van het maandelijkse abonnement is maandelijks een twintig minuten durend overleg met een advocaat inbegrepen.
Kan ik beroep doen op een advocaat indien ik na aankoop van mijn document nog bijkomende juridische vragen heb?
Ja, je kan een telefonische consultatie met een advocaat aankopen bij aanschaf van je document aan €35 voor de eerste twintig minuten. Deze zal de vragen die je (bij aanschaf) doorgeeft, beantwoorden en het nodige onderzoek verrichten.
Hoe kan ik beroep doen op een advocaat indien ik na aankoop van mijn document een bijkomend overleg heb aangeschaft met een advocaat?
Wanneer je overgaat tot de aanschaf van je document of document pakket, kan je aangeven gecontacteerd te willen worden door een advocaat met betrekking tot het document dat je gaat aanschaffen. Je zal vervolgens je vragen moeten meedelen en aangeven wanneer je door de advocaat telefonisch wil gecontacteerd worden omtrent deze vragen.
Wat moet ik doen als ik meer (juridische) hulp nodig heb en een telefonisch gesprek van twintig minuten niet volstaat?
Naast de optie die wordt aangeboden om een advocaat te raadplegen na aanschaf van een document, kan je rechtstreeks contact met ons opnemen (contact@lawbox.be) en wij sturen je door naar onze auteurs en/of advocaten. Let op, Lawbox mengt zich nooit in je relatie met een advocaat. De eventuele kosten en vergoedingen worden direct door de advocaat in rekening gebracht. De advocaatkeuze blijft bovendien geheel vrij. Wij bieden u enkel een bemiddelingsdienst aan.
Wat is Lawbox' relatie met de auteurs die ook advocaat zijn?
De auteurs zijn volledig onafhankelijk van Lawbox. Ze werken met ons samen omdat ze geloven dat onze dienst de toegang tot juridische dienstenverlening vergemakkelijkt. Bovendien winnen ze op deze manier aan zichtbaarheid bij potentiële cliënten. Wanneer complexere vragen worden gesteld, met name via onze "chat" of contact-module, verwijzen wij de bezoekers naar een advocaat waarmee wij een vertrouwensrelatie hebben. Bovendien worden de gebruikers die ervoor hebben geopteerd optioneel contact op te nemen met een advocaat na aanschaf van een document (€35 voor twinitig minuten) in contact gebracht met de relevante advocaat. Vanaf dat moment ontstaat er een relatie tussen de advocaat en zijn cliënt, waarmee Lawbox zich niet inlaat, en dat nooit zal doen. Er vindt geen enkele geldoverdracht (commissie, teruggave etc.) plaats tussen de advocaat en Lawbox, zodat de onafhankelijkheid van beide partijen gewaarborgd is. Het is een eenvoudige extra bemiddelingsdienst die Lawbox zijn gebruikers aanbiedt.
Hoeveel kost het abonnement op maandbasis?
Het abonnement kost maandelijks €99,00, exclusief BTW. Deze prijs is bij aanvang van elke maand te betalen en voor een vrijblijvende periode, zodat u het abonnement op elk ogenblik in uw profiel kunt opzeggen.
Mijn kortingscode werkt niet. Wat nu?
Dan is naar alle waarschijnlijkheid een technisch probleem opgetreden. Aarzel dus niet om hieromtrent contact op te nemen met ons via ons contactformulier of via contact@lawbox.be.
Kan ik de Lawbox-software intern in mijn organisatie gebruiken om mijn eigen modeldocument te automatiseren?
Ja, indien u uw eigen templates door Lawbox wil laten automatiseren om deze intern in uw organisatie te gebruiken, kan u een licentie van de Lawbox-software aanschaffen. Wij zorgen er vervolgens voor dat al uw templates op uw eigen versie van de software worden geupload.
Ik ben betrokken in een geschil met betrekking tot een document dat ik via Lawbox heb aangeschaft. Hoe ben ik beschermd?
Bij aanschaf van een document bent u automatisch verzekerd voor de kosten die u maakt in het kader van een bemiddelingsprocedure. Wanneer u dus een conflict heeft met een andere partij met betrekking tot een document aangeschaft bij Lawbox, hoeft u enkel het desbetreffende formulier in te vullen in uw profiel. Onze verzekeraar zal vervolgens contact met u opnemen om de bemiddelingsprocedure in gang te zetten.