Document zoeken
Kennisgeving van opzegging
Wanneer de werkgever beslist om de arbeidsovereenkomst van een werknemer te beëindigen met een opzeggingstermijn, dan moet hij aan zeer strikte wettelijke formaliteiten voldoen:
- de opzegging moet schriftelijk worden gegeven;
- de kennisgeving van het geschrift moet gebeuren per aangetekende brief of bij gerechtsdeurwaardersexploot;
- het geschrift moet worden opgesteld in overeenstemming met de taalvoorschriften;
- het geschrift moet de begindatum en de duur van de opzeggingstermijn vermelden.
Dit document is een model, waarvan het correcte gebruik essentieel is. Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor het verkeerd gebruik ervan. Laat u daarom goed adviseren hoe u dit document kan vervolledigen en implementeren. Wenst u daarvoor een beroep te doen op de expertise van Partena Professional? Neem dan rechtstreeks contact op met onze juristen via legalpartners@partena.be of via 02/549.30.20 (NL) – 02/549.30.10 (FR). Hun tussenkomst maakt in de regel een gefactureerde dienstverlening uit (€35 voor de eerste 20 minuten; nadien op basis van offerte). Buiten de kantooruren (8-17u) kan u uw vraag stellen via het contactformulier.
Bent u een groot bedrijf of advocatenkantoor?
Lawbox ontwikkelde software speciaal voor u! U automatiseert er uw eigen documenten mee.